قوانین و مقررات وب‌سایت سورنتا

وب‌سایت سورنتا، یک گالری مشتمل بر طرح‌های گوناگون است که کاربران می‌توانند بنا بر انتخاب خود، هر یک از آنها را برای چاپ بر روی لباس‌های موجود در وب‌سایت سورنتا سفارش دهند. استفاده از هر یک از خدمات سورنتا، اعم از مشاهده گالری، ساخت پروفایل شخصی، ثبت سفارش طرح، چاپ لباس، بهره‌مندی از طرح‌های تشویقی و ...، به معنای آگاهی و پذیرش کلیه قوانین مندرج در این متن و متن‌های وابسته است. لازم به تاکید است که ثبت سفارش در سورنتا به معنای پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات آن است. 

تمامی اصول و رویه‏‌های سورنتا بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده تدوین شده است و خود را متعهد به رعایت آنها می‌داند. کاربران سورنتا نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربران هستند. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و خدمات سورنتا تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به‌روزرسانی می‌شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

تعریف مفاهیم

·         کاربر: هر کسی که از وب‌سایت سورنتا استفاده می‌کند، کاربر نامیده می‌شود. تمامی کاربران در صورت ساخت حساب کاربری، حق ثبت سفارش و دریافت محصولات سورنتا را دارند.

·         طرح: به آثاری گفته می‌شود که توسط سورنتا جهت چاپ بر روی لباس در گالری قرار داده می‌شود.

·         کالا (لباس): به لباس‌هایی اطلاق می‌شود که طرح‌های موجود در گالری بر روی آنها چاپ می‌شود.

 

شرایط و قوانین سفارش

هر کاربر، فارغ از جنس، مذهب، آیین، نژاد، قومیت و ملیت، بدون هیچ محدویتی، به تمامی آثار موجود در گالری دسترسی دارد و می‌تواند آنها را ثبت سفارش کند. جهت ثبت سفارش، کاربر باید در سایت ثبت‌نام کرده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد نماید. سپس می‌تواند طرح موردنظر خود را از گالری انتخاب کند و جهت تکمیل سفارش، کاربر نوع لباس، سایز لباس، رنگ لباس و نوع چاپ را تعیین کند. با توجه به موجودی انبار، سورنتا می‌تواند انتخاب‌های کاربر را محدود کند. کاربر باید بتواند در پیش‌فاکتور سفارش، تمامی موارد ذکرشده را مشاهده کند. سایر تعهدات سورنتا و کاربر به شرح زیر است:

  • کاربر موظف است در هنگام ثبت سفارش، پرداخت سفارش را به صورت کامل انجام دهد.
  • سورنتا، کلیه سفارش‌های ثبت‌شده‌ی کاربر در وب‌سایت را از طریق پیام کوتاه به وی اطلاع می‌دهد.
  • همواره حق لغو یک سفارش، پیش یا پس از پرداخت مبلغ توسط کاربر، برای سورنتا محفوظ است. در این صورت سورنتا موظف است این امر را به وسیله پیام کوتاه به اطلاع مشتری برساند. در صورتیکه کاربر برای سفارش خود پولی پرداخته باشد، این مبلغ باید در اسرع وقت به وی بازگردانده شده و یا امکان سفارشی دیگر برای وی مهیا گردد.
  • در صورتیکه در پردازش نهایی سبدخرید مشکلی پیش بیاید (مانند اتمام موجودی کالا، انصراف مشتری و ...) سورنتا خود را موظف به برگرداندن مبلغ پرداخت‌شده به کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن می‌داند. 
  • حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از طرح‌ها و لباس‌ها به هر دلیلی برای سورنتا محفوظ است. 
  • سورنتا مجاز است در هر زمان که بخواهد سفارش‌گرفتن را متوقف نماید. با این وجود موظف است تمامی سفارش‌های ثبت‌شده را آماده و تحویل دهد و یا مبالغ پرداخت‌شده از کاربران را به آنها بازگرداند.
  • در صورتیکه خطایی در قیمت‌گذاری و ارزش ریالی طرح‌ها و لباس‌ها رخ دهد، سورنتا این حق را دارد که سفارش ثبت‌شده را بلااثر کند و در اسرع وقت مبالغ دریافت‌شده را به کاربران عودت نماید.
  • در صورتیکه لباس و یا طرحی در سورنتا شامل کاهش مبلغ شود، امکان بازگرداندن مبلغ تحت عناوینی چون مابه‌التفاوت وجود ندارد.
  • کاربر موظف است تمامی اطلاعات درخواست‌شده در فرم سفارش را با دقت و با اطلاعات صحیح به طور کامل تکمیل کند. درج نام، نام‌خانوادگی، کدملی، آدرس، شماره‌های تماس، ایمیل و ... در فرم سفارش به معنای تایید صحت اطلاعات از سوی کاربر است. اگر سورنتا از صحت و قطعیت این اطلاعات اطمینان نداشته باشد، حق دارد که اطلاعات تکیملی را از کاربر درخواست کند. در صورت ورود هر گونه نقص، اشتباه و یا اطلاعات نادرست، امکان پیگیری سفارش از سوی کاربر سلب می‌گردد و مسئولیت‌های ضرر و زیان واردشده بر عهده کاربر است.
  • کاربر می‌تواند شخص دیگری را جهت دریافت سفارش خود با ارائه نام، آدرس و تلفن شخصی دیگر معرفی نماید. در این صورت در هنگام تحویل سفارش، تحویل‌گیرنده موظف به ارائه کارت شناسایی است. 
  • با توجه به اینکه فاکتورهای سورنتا به صورت سیستماتیک صادر می‌گردند، امکان صدور فاکتور مجدد و یا تغییر مشخصات فاکتور وجود ندارد. بنابراین کاربر موظف است در تنظیم اطلاعات حساب کاربری خود نهایت دقت را داشته باشد.
  • آدرس مندرج جهت تحویل سفارش باید مربوط به مکانی خصوصی یا اداری بوده و دقیق و قابل استناد باشد. به هیچ عنوان سورنتا امکان تحویل سفارش در مکان‌های عمومی نظیر کافه، رستوران، هتل، مترو و مانند آنها را ندارد.
  • سفارش‌های سورنتا همیشه در جلوی درب اصلی ساختمان (منتهی به خیابان) تحویل داده می‌شود.
  • افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست. کاربر این حق را ندارد که در صورت موجود نبودن یک کالا، آن را درخواست نماید.
  • تا پیش از ثبت نهایی سفارش توسط کاربر، سورنتا می‌تواند هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت را بر روی کالاهای موجود در سبد خرید اعمال کند.
  • سورنتا حق ندارد پس از ثبت نهایی یک سفارش و دریافت مبلغ آن، با هیچ عذر و بهانه‌ای نسبت به دریافت مبلغ بیشتر جهت تحویل آن سفارش اقدام کند.
  • تکمیل در شرایطی معنا می‌یابد که کد سبد خرید به کاربر توسط وب‌سایت اعلام شود.
  • سبدهای خرید رهاشده، هیچ مسئولیتی را بر عهده سورنتا جهت تکمیل و تحویل در زمانی دیگر نمی‌گذارند. سورنتا حق دارد در هر زمان که بخواهد سبد خرید یک کاربر را ملغی نماید.
  • کاربران سورنتا که قصد ثبت سفارش را دارند می‌بایست حداقل 18 سال سن داشته باشند. در غیراینصورت والدین و یا قیم قانونی آنها می‌تواند اقدام به ثبت سفارش و پرداخت کند.  

ثبت، پردازش و ارسال سفارش

تمامی سفارش‌های ثبت‌شده در سورنتا در سریع‌ترین زمان ممکن چاپ و آماده ارسال می‌شوند. زمان ارسال بستگی به تعداد سفارشات متغیر است، با این حال تیم پردازشِ سفارشاتِ سورنتا، تمامی تلاش خود را برای آماده‌سازی سریع، دقیق و بدون آسیب سفارشات به کار می‌گیرد.

مرسوله‌های سورنتا توسط شرکت‌های معتبر حمل و نقل به آدرس کاربر ارسال می‌گردد. بدیهی است بروز هر گونه آسیب در هنگام ارسال برعهده شرکت حمل و نقل است و این شرکت موظف به جبرات خسارت‌های وارده می‌باشد.   

کاربر در هنگام تحویل کالای خود حق دارد آن را بررسی کرده و هر گونه خرابی، مشکل یا خسارت را به پشتیبانی سورنتا اعلام نماید. کارشناسان سورنتا موظف هستند مشکل پیش‌آمده را بررسی نمایند و اقدامات لازم را صورت دهند.

ارتباطات الکترونیکی

هر کاربر از مسیرهای گوناگون می‌تواند با سورنتا در ارتباط باشد که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

·         ثبت حساب‌کاربری و ثبت سفارش در وب‌سایت سورنتا

·         ارسال پیام در وب‌سایت سورنتا

·         ارسال ایمیل به سورنتا

·         دریافت پیام کوتاه از سورنتا

·         تلفن به دفتر سورنتا

·         ارسال پیام در پیام‌رسان‌های واتساپ و اینستاگرام

تمامی این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شوند. کاربر با استفاده از این ارتباطات موافقت می‌کند که سورنتا نیز به صورت الکترونیکی به درخواست وی پاسخ دهد.

سورنتا شماره تلفن و آدرس ایمیلی که کاربر در وب‌سایت، در بخش حساب کاربری خود وارد کرده است را به عنوان تنها مسیرهای دسترسی به کاربر معتبر می‌داند و تمامی مکاتبات و پیام‌ها را از همین طریق صورت می‌دهد.  کاربر می‌تواند با عضویت در خبرنامه‌ سورنتا و یا دنبال‌کردن شبکه‌های اجتماعی سورنتا از آخرین اخبار، مشوق‌ها و به‌روزرسانی‌ها آگاه شود. این حق برای کاربر وجود دارد که در هر زمان اشتراک خود در خبرنامه را قطع کند و یا از دنبال نمودن شبکه‌های اجتماعی انصراف دهد.

سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی

حفظ حریم شخصی کاربران از اصول بنیادین سورنتا است. سورنتا به تمامی کاربران خود تعهد می‌دهد که تمام توان خود را جهت حفظ و نگهداری اطلاعات خصوصی کاربرانش به کار گیرد. در همین راستا سورنتا در حد توان همواره بر تهیه تکنولوژی‌های به‌روز اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعهد است. شما به عنوان کاربر سورنتا با استفاده از وب‌سایت سورنتا رضایت خود را از این سیاست نشان می‌دهید.

 حق کپی‌رایت

هر آنچه در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی سورنتا اعم از متن، طرح، تصویر، لوگو، آیکون، عکس، سند و ... وجود دارد، از اموال سورنتا محسوب می‌شود و حق نشر و استفاده از آنها تنها و به صورت انحصاری در اختیار سورنتا قرار دارد. هر گونه استفاده بدون مجوز کتبی از این محتواها خلاف عرف و قانون بوده و سورنتا حق پیگیری از مراجع قانونی را برای خود محفوظ می‌داند. کلیه محتویات سایت سورنتا شامل قانون حق تکثیر شده و به سایت سورنتا تعلق دارد.

تمامی اسکریپت‌ها و اسامی خدماتی که توسط آنها ایجاد شده است به صورت انحصاری در اختیار سورنتا قرار دارد. کاربران سورنتا مجاز هستند از طریق روندهای تعیین‌شده در وب‌سایت سورنتا نسبت به ثبت سفارش هر یک از طرح‌ها و یا مطالعه و مشاهده محتواها اقدام نمایند. کپی‌کردن مطالب، اقدام به نفوذ به درون وب‌سایت، استخراج مطالب توسط ربات، داده‌کاوی، دانلود طرح‌ها و هر روش مشابه دیگری اقدامی خلاف قانون تلقی شده و حق پیگری قانونی را برای سورنتا محفوظ می‌دارد. بدیهی است در صورت مشاهده چنین رخدادهایی از سوی یک کاربر، حساب کاربری وی تا هر زمان که سورنتا تشخیص دهد بسته خواهد شد.

محرمانگی

سورنتا تمامی اطلاعات شخصی کاربر اعم از نام، نام خانوادگی، کدملّی، نام کاربری، رمز عبور، فهرست سفارشات و .. را به عنوان متعلقات کاربر تلقی کرده و در حفظ آنها نهایت کوشش را می‌کند. در هنگام استفاده از خدمات سورنتا، مسئولیت حفظ محرمانه‌بودن حساب کاربری و رمز عبور به عهده کاربر است.

 

محتوا

سورنتا همواره در تلاش است تا بهترین و جذاب‌ترین محتواها و کالاها را برای کاربرانِ خود فراهم کند. سورنتا ضمانت نمی‌دهد که آنچه در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی‌اش منتشر می‌کند بی‌نقص و عاری از هرگونه خطایی است. با این وجود گروه عملیاتی سورنتا همواره در تلاش است تا اشتباهات را به حداقل برساند و کیفیت ارائه خدمات را به بالاترین سطح ارتقاء دهد.

وب‏‌سایت سورنتا هیچ گونه مسئولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحه‏‌های سایت خود و یا لینک‏‌های مرده نمی‌‏پذیرد. خدمات سایت آن‏گونه که هست ارائه می‏‌شود و سایت سورنتا تحت هیچ شرایطی مسئولیت تاخیر یا عدم کارکرد سایت را که می‌تواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد.

اختلاف رنگ

با توجه به ماهیت پارچه، تنوع فرآیندهای چاپ و کالیبراسیون صفحات نمایش، اختلاف رنگ میان تصاویر دیده‌شده در صفحه نمایش (اعم از مانتیور کامپیوتر، صفحه تبلت، گوشی موبایل و ...) و تیشرتِ چاپ‌شده، اجتناب‌ناپذیر و طبیعی است. سورنتا تلاش می‌کند تا این اختلاف‌ها را به حداقل برساند، با این وجود هیچ گونه مسئولیتی را در قبال تفاوت رنگ میان تصویر و محصول نهایی نمی‌پذیرد و در ارتباط با عدم وجود اختلاف‌رنگ میان تصویر و محصول نهایی هیچ گونه ضمانتی نمی‌دهد.

سیاست قیمت‌گذاری

مشتری‌مداری و احترام به حقوق مصرف‌کننده اصلی‌ترین سیاست سورنتا در قیمت‌گذاری محصولاتش است. قیمت‌گذاری در وب‌سایت سورنتا به نوع لباس، نوع چاپ و نوع طرح وابسته است. از همین رو با توجه به انتخاب‌های کاربر، قیمت نهایی تعیین می‌شود. سیاست سورنتا بر این مبنا است که حداکثر انتخاب‌ها را در اختیار کاربرانش قرار دهد تا آنها بنا بر نیاز و سلیقه خود محصول نهایی را ثبت سفارش کنند. هرگونه هزینه اضافی شامل هزینه ارسال، بسته‌بندی، بیمه، و ... در پیش‌فاکتور خرید به کاربر اعلام می‌شود.

نمایندگی

سورنتا در داخل و خارج از ایران هیچ نمایندگی برای ارائه خدمات، فروش و یا گارانتی محصولاتش ندارد. در صورت مشاهده هر گونه تخلفی لطفا آن را به همکاران ما در سورنتا اطلاع دهید تا در اسرع وقت از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

قوه قهریه

هر آنچه در این متن آمد در شرایط عادی قابل استناد است. سورنتا هیچ مسئولیت و تعهدی را در موارد قوه قهریه اعم از سیل، زلزله، حوادث طبیعی و ... ندارد.

 

تماس به سورنتا

برای پیگیری یا سوال درباره سفارش یا استفاده از خدمات پس از فروش با امور مشتریان سورنتا تماس بگیرید یا از طریق فرم صفحه "تماس با ما" سوال یا درخواست خود را مطرح کنید. برای ارسال سایر درخواست‌ها یا پیشنهادات، انتقاد یا شکایت‌های خود نیز از فرم صفحه "تماس با ما" استفاده کنید یا به ایمیل آدرس info@sorenta.ir ایمیل ارسال کنید.

تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.sorenta.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرس‏‌های رسمی و تاییدشده در سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم. وبسایت سورنتا هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.sorenta.ir  ندارد. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از آدرس‌‏های ذکرشده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.